webhostcoffee

سایت کامپیوتری

webhostcoffee

سایت کامپیوتری

چگونه یک گوشی هوشمند با دوربین خوب بخریم؟

بگذارید تصور کنیم شما به دنبال یک گوشی هوشمند با یک دوربین عالی و با کیفیت هستید. اما اگر تعداد مگاپیکسل اهمیتی ندارد، به چه نکته‌ای باید توجه کنید؟ پاسخ این است: دقت رنگ‌ها، عملکرد در نور کم و کیفیت لنز. متأسفانه یافتن اطلاعات در این باره از طریق مشخصات فنی که سازنده گوشی ارائه می‌کند ممکن نیست. در نتیجه بهترین اقدام، خواندن بررسی‌های تخصصی در خصوص عملکرد و مشخصات دوربین گوشی هوشمند مورد نظر است.

همچنین اگر تصاویر نمونه‌ای از عکاسی گوشی هوشمند مذکور در فضای نت وجود دارد خود می‌توانید با دیدن آن‌ها در قطع واقعی و وضوح اصلی کیفیت لنز و دقت رنگ آن را تشخیص دهید. این موضوع کمک می‌کند که کیفیت پیکسل‌ها و نه تعداد آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

در حال حاضر گوشی‌های نوکیا Lumia بهترین و با کیفیت‌ترین لنز‌ها را ‌دارند؛ برای نمونه، گوشی Lumia ۱۰۲۰ تقریبا تصاویری با کیفیت نزدیک به دوربین‌های DSLR تولید می‌کند. از آن سوی در سیستم عامل iOS، گوشی iPhone ۵S لنز فوق العاده با کیفیتی ‌در دوربین خود جای داده است. به همین دلیل، بهای این گوشی‌ها کمی از سایر نمونه‌های مشابه بیشتر است:
مگاپیکسل چیست و چقدر از آن را نیاز دارید؟

اما اگر منتظر تحولات آینده هستید، به هیچ وجه دوربین‌های Pelican را از دست ندهید. این دستگاه‌ها از شبکه‌ای از دوربین‌ها استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها تنها یک رنگ را دریافت کرده و با ‌یک نرم‌افزار فوق العاده هوشمند، تصاویری با کیفیت به مراتب بهتر و بیشتر از دوربین گوشی‌های هوشمند تولید می‌کنند.

البته این دستگاه‌ها هنوز وارد بازار نشده‌اند، ولی گویا تا یک سال آینده تجاری سازی شده و به تدریج در گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاه شود. تا آن زمان سعی کنید که تعداد مگاپیکسل در یک دوربین شما را به اشتباه نیندازد!

موبایل های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت هستند. هر روز خبر از تحول در بخش جدیدی می رسد. اما به واقع اگر با تاخیرهای بسیار کوتاه (در حد یک دهم ثانیه) مشکل نداشته باشید، اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار پاسخگوی نیازهاتان خواهند بود.

پردازنده ها، نمایشگرها و حافظه ها به حد قابل قبولی رسیده اند و محصولات یک شرکت در زمینه های یاد شده با محصولات مشابه شرکتی دیگر تفاوت چندانی ندارند و تنها چیزی که شاید واقعاً متفاوت باشد، لوگویی است که در پشت آن ها مشاهده می کنید. اما کمپانی ها همیشه به دنبال کسب برتری نسبت به یکدیگرند و سال ها است که یکی از این فاکتورهای رقابت، عدد مرتبط به مگاپیکسل دوربین ها محسوب می شود.

همینطور که کاتالوگ های تبلیغاتی رنگارنگ شرکت های مختلف را ورق می زنید و اعداد و ارقام و خواب و خیال هایی که برایتان دیده اند را مشاهده می کنید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که "واقعاً مگا پیکسل چیست؟" و "من دقیقا به چند مگا پیکسل نیاز دارم؟"

مگا پیکسل ها از یک منظر یکی از معمول ترین ابزار های تبلیغاتی شرکت ها برای نشان دادن برتری دوربین هایشان هستند، مخصوصا در مورد محصولاتی که در رده های انتهایی بازار قرار می گیرند، که دوربین های موبایل های هوشمند هم جزئی از همین دسته هستند. البته این قضیه چندان خوشحال کننده نیست، زیرا مگا پیکسل ها معرف خوبی برای کیفیت دوربین ها نیستند.

در ادامه ی مطلب با  همراه باشید.

یک عکس -دیجیتالی- در اندازه ی واقعی از تعدادی پیکسل تشکیل شده است. پیکسل چیست؟ هر پیکسل را می توان مربع بسیار کوچکی در نظر گرفت که تنها دارای یک رنگ مشخص است. از کنار هم قرار گرفتن این رنگدانه ها، عکس مذکور به وجود آمده.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.